navigace: Poradenské firmy >> Partners >> Partners mění chování lidí
04.02. 2009

Známka: 1.40 - 20 hlasů

Partners mění chování lidí

Poslední dobou pro Partners začala pracovat řada mých známých. Některé z nich jsem již dlouhou dobu neviděl a najednou mě volají plní nadšení, jestli nemám čas, jestli bych s nimi nezašel na kafe. Samozřejmě do žádné zaplivané hospody, nýbrž do moderního stylového baru, kam by ještě před rokem nikdy nevkročili. Hned na první pohled je vidět, že se na nich celá řada věcí změnila. Především styl oblékání (nutno říct, že většinou výrazně k lepšímu ?). Nepostrádají ani řadu skvělých doplňků, jako například drahé (nebo alespoň draze vypadající) hodinky, diář, psací pera, mobil?. Podají vám ruku a usednou ke stolu. Většinou si objednají něco drahého (když pivo tak stelu, když alkohol, tak alespoň desetiletou whisky). Následně se jejich hovor přesune k otázkám typu: Jaké jsou vaše plány do budoucnosti, jestli momentálně na ty vaše plány máte dostatek prostředků. A co vlastně máte dělat, abyste těch prostředků dosáhl. Jinými slovy se vám snaží naznačit, že je životně důležité získat tolik prostředků, aby jste se mohli stát rentiérem. Pak vám nabídnou možnost jak se rentiérem za velice krátkou dobu stát. Samozřejmě jak jinak než činností, kterou oni sami provozují, tedy stát se finančním poradcem. Abyste úspěšně prorazili, musíte nejprve projít celou řadou školení, vyměnit styl oblékání, zlepšit komunikační dovednosti (především telefonování) a i když vám je pouhých 19 let, máte pár měsíců po maturitě, v životě jste nikdy nepracovali (kromě pár brigád) přihlásili jste se na vysokou školu humanitního zaměření, musíte teď navenek působit jako ostřílený znalec finančního trhu, který najde úspory a příležitosti i tam, kde je váš klient nevidí. Není přeci vůbec důležité jestli těm produktům, které nabízíte rozumíte či nikoli (od toho máte přeci kolegy na centrále, kterým bezmezně důvěřujete, jak pak by také ne, když nemáte ani ty nejelementárnější znalosti ze světa finančnictví a pojišťovnictví natož ekonomie ? bodejť by také ano, to se přeci na základní škole ani na všeobecném gymnázium neučí). Takže se z vás bude obyčejný prodejce produktů. Stejně tak jako prodejce aut nemusí rozumět automobilům aby je prodal, tak také vy jako nový poradce nemusíte a z 99% nebudete rozumět drtivé většině produktů, které prodáváte. Na tom přeci není nic špatného, vždyť je přeci jedno jestli prodáváte hrušky nebo jablka. Navíc proč prodávat jablka, když je za ně mnohem nižší marže. Ano opravdu za zprostředkování obchodu (životní pojištění, pravidelné investice do fondů atd?) jsou nemalé peníze ( hovoříme řádově od 4000 Kč). Výše odměny závisí na více věcech (ale o tom snad někdy příště). Takže stačí přesvědčit maminku a tatínka, aby své volné peníze někam investovali a za výhodnějších podmínek změnit domácí pojistku a jste rázem ve vatě. A to během pár týdnů bez jakékoli úmorné dřiny. Po nějakém čase už nebudete mít dostatek práce (všechny kontakty obvoláte a navíc co si budeme říkat, změnu pojištění domu či pravidelné investice není nic co by člověk potřeboval každý den) takže se budete snažit získat nějaké lidi pod sebe ? jinými přivedete nějakého známého do firmy a on když se mu povede uzavřít nějaký obchod, tak z toho budete mít určitý podíl ?rentu?. Takže od této chvíle jste něco jako ?rentiér?. No a to se vám velice zalíbí, už nebudete muset jak ocasové obvolávat lidi a nabízet jím finanční produkty, teď nastane čas na obvolávání vašich vrstevníků, kteří by začali dělat pod vámi. Přesně takoví lidé mě nedávno oslovili, zdali bych nechtěl ? stejně jako oni ? popadnout příležitost za pačesy a stát se milionářem. Samozřejmě je zcela v pořádku, že se snaží vydělat si peníze, jen mě překvapilo jak velice rychle změní chování lidí pár desítek tisíc lehce vydělaných korun. Najednou jsou z nich manageři a odborníci na finance. I jako lidé se velice změní, není na mě abych posuzoval, jestli k lepšímu či k horšímu, každopádně já osobně z nich dobrý pocit nemám. Ještě více mě utvrzují v tom, že někdy méně znamená více a někdy i mnohem více?

Toník#

Oznámkuj tento příspěvek (1 - nejlepší, 5 - nejhorší ):
Přidejte komentář k článku

Diskuze k článku:

anonym - 29.06. 2009
To je snad normální komunikace tak nevím čemu se kdo diví:D

navigace: Poradenské firmy >> Partners >> Partners mění chování lidí